woensdag 31 december 2008

dinsdag 23 december 2008

Kerstversieringen


Al diverse jaren hebben we helemaal geen versieringen meer in de kamer tijdens de feestdagen. Overigens wel in goed overleg met mijn dochter. Ook voor haar hoeft het niet.
Een paar jaar geleden hebben we nog geprobeerd om onze nepboom op te zetten. Die bleef echter niet lang staan door Milo en ze lag het liefste tussen de takken. Oké geen boom en de rest laten we ook gewoon op zolder staan. Het jaar erop dachten we dat Milo ouder en wijzer was geworden door haar sterilisatie, maar haar dwang om de boom om te gooien of erin te liggen was er nog steeds. Ik moet er niet aan denken hoe dat gaat met Mobie en dat proberen we niet eens meer uit. Die is nog een graadje erger volgens mij aan zijn energie en levenslust te zien iedere dag.
Het is heel even leuk al die lichtjes en versieringen, maar al snel kan ik ze echt niet meer zien! Mijn huis heeft dus geen tekenen van kerstversieringen… op één beertje na. Die vond ik ineens na jaren terug! Jaren geleden heb ik ooit uit een Libelle of een Margriet (speciale kersteditie) een piepklein beertje in elkaar zitten prutsen (zittend 6 cm hoog) van rode stof met goude stipjes. Mijn dochter was nog heel klein, vier of zes jaar, en ze was het er geloof ik niet mee eens dat dit beertje weer in de kerstkoffer ging. Daarom verdween dat beertje naar haar kamer en ik heb het nooit meer teruggezien. En plotseling vind ik het beertje dit jaar op de zoldertrap terug in een mandje… ! En ik maar denken al die jaren dat het echt weg was ;-)

maandag 22 december 2008

Kerstshoppen in Keulen 2008

Zaterdag ben ik met mijn dochter een dagje naar Keulen geweest. Niet zo zeer vanwege de kerstmarkten, maar wel om op een goedkope en gemakkelijke manier per touringbus een andere stad in het buitenland te bezoeken (27,- p.p.). Vorig jaar was het Düsseldorf en we willen deze traditie voortzetten hebben we besloten.

We vertrokken om 8.30 uur uit Eindhoven en stonden om ongeveer 11 uur voor de dom van Keulen. Wat voel je je dan klein! Wat een enorme kathedraal is dat! De toegang is overigens gratis. Het miezerde en was erg grijs buiten, daardoor kwam de dom erg bedreigend over. Je kijkt je ogen uit aan het beeldwerk buiten en de typische gotische stijl. Binnen in de dom moest je eerst wennen aan het donker. Prachtig al die glas-in-lood-ramen! Mooie nissen met oude middeleeuwse schilderijen. Je loopt niet, maar je schreidt! 

Het plafond naar de winkel en waar je de toren kon beklimmen was anders dan binnenin de kathedraal. Deze was wit en beschilderd. Waar ik helemaal weg van was, was de vloer. Het was te druk om meer te fotograferen, maar de foto’s geven een goed idee hoe het mozaïek eruit ziet.
Foto_domkeulenvloer4_w_2Foto_domkeulenvloer_wDaarna liepen we langs de kerstmarkt richting centrum. Het was nog niet zo heel druk op de kerstmarkt. Verschillende typische geuren snoven we daar op. Mijn dochter had vorig jaar al een winkel in Düsseldorf ontdekt met leuke kleding en hoopte die hier weer te treffen. En ja hoor, haar buit was daarna ook al weer binnen: een jas en een trui. Daarna hebben we een Starbucks opgezocht. Daar was het enorm druk en de mensen zaten je echt weg te kijken en zeiden dat zelfs, niet wetende dat we ook Nederlanders waren ;-) Ze schrokken wel toen we weggingen en wat zeiden. Ik heb bij Kaufhaus Karstad de nieuwe Duitse Anna gekocht en de Lena. Bij de Lena zat nog een leuk boekje met steken. Bij een boekhandel heb ik 2 boeken gekocht. Het ene heet ‘Rot’ (rode kruissteekjes en daarover heb ik eens gelezen bij Saskia’s weblog) en het andere Knxe4uel-Ideen voor haken. Dat laatste gaat over wat je met één bolletje garen kan maken en restjes. Op de tweede etage van Karstad was een grote handwerkafdeling. Dat deed me erg denken toen V&D en de Bijenkorf vroeger nog stoffen en fournituren verkocht. Dat mis ik echt! Dat was zo heerlijk nu om overal te snuffelen, naar stofjes, wol, borduurgaren en allerlei dingetjes die op de markt zijn verschenen en waarvan ik nog geen weet had. Toch heb ik daar niets gekocht, want gelukkig dacht ik aan de voorraad die ik thuis nog heb
Annalena_w
Bij een kaufhaus hadden ze hele leuke etalages ingericht. Allerlei knuffels waren verkleed zoals in oosterse sprookjes. Veel knuffels konden ook bewegen. Dat was erg leuk om te zien. Op de foto zie je bijvoorbeeld een vliegende olifant. Kinderen zag je echt met hun neuzen tegen de ruiten aangedrukt staan. Eén knuffel trok vooral mijn aandacht, dat was een poes die een tapijt aan het weven was :-) Die moest natuurlijk op de foto.

We hebben nog een tussenstop gemaakt bij Naturata. Dat was een grote bioshop waar mijn dochter vooral veel geroken heeft bij de 100% natuurlijke, diervriendelijke geurtjes en ik bij de zepen van Savon du Midi…. mmmm heerlijk… ook daarvan een aantal gekocht. Daarna daar nog wat gezeten en wat gedronken. Dat was heel wat relaxter dan bij Starbucks! Ook nog wat eten voor onderweg daar gekocht. We hebben het laatste half uur nog even noodgedwongen ‘meegeschoven’ tussen de paraplumenigte en de door Glxfchwein welbespraakte toeristen op de kerstmarkt… We wisten niet hoe snel we een uitweg moesten zoeken om daar weg te komen! We liepen daarna naar de pendelbus die ons naar een terrein zou brengen waar alle bussen stonden geparkeerd (ruimte voor 600 bussen!). Die zat echt propvol mensen. Wij stonden net in een draaigedeelte, dus iedere keer als de bus een bocht maakte, draaide de vloer en dus wij ook… raar. Daar aangekomen begon onze zoektocht naar de bus. Het was inmiddels donker geworden en het was ook hard gaan regenen. Het eerste rondje hebben we geen bus gezien en we moesten daarom door en doorweekt een tweede ronde gaan maken. Om 6 uur zouden we vertrekken, maar een persoon was niet op komen dagen en we konden daarom niet weg. Je hoort dan heel wat opmerkingen zoals eigen schuld en zo. De persoon in kwestie was echter een man van 76 en we hadden in het centrum 2x de ambulance gehoord… We vertrokken… zonder de oude man… raar gevoel hoor, ook al is het een wildvreemde. De buschauffeur praatte nog even bij de verkeersregelaars en daar kwam een zeer kwaad mannetje aangelopen. Er was nog een bus aangekomen van dezelfde touringcarmaatschappij en daar heeft hij al die tijd staan wachten (heeft niemand zien staan, maar hij dus wel). Met een zucht van verlichting vertrokken we allemaal naar huis! Om half negen stapte we weer thuis binnen. Moe, verregend en met de afspraak dat we volgend jaar weer ergens heen gaan, hopelijk zonder regen. Leuk Keulen ooit gezien te hebben, maar een tweede keer hoeft niet meer.

Wat ik nog wel wil laten zien, is dat ze dit jaar ook kerstbaboeshka’s in Duitsland verkopen van chocolade. En ik heb ze niet eens gekocht! (ik had namelijk voor we vertrokken nog op de weegschaal gestaan… ) Echt wel een trend geworden die baboeshka’s!



:-)






vrijdag 19 december 2008

Communicatie KPN knudde

Nog maar even een vervolg op mijn overstap van Online naar KPN (vorig logje). Ik dacht dat alles wel zo’n beetje geregeld was, maar mooi niet dus. Dan maar aan de kaak stellen voor enig effect en ter waarschuwing voor anderen, weet waar je aan begint!
KPN vertelde mij in het eerste gesprek dat er in de 1e Kamer was besloten en bij OPTA dat je voortaan per maand mag opzeggen bij je provider. Ik zeg dus netjes op bij Online per 1 februari om in ieder geval niet zonder internet te zitten zodat het een en ander overlapt. Volgens Online moet ik echter nog tot 31 juli betalen, maar hebben het nu al wel zo ingesteld dat ik me niet meer kan inloggen op internet. Kan wel mail (lees spam) binnenhalen, maar niks meer versturen. Wel betalen, maar geen service meer verlenen. Oh ja en ik moet ook nog afbellen i.p.v. schrijven staat erin de standaard brief! Kassa dus! Wat een onzin dat dat niet schriftelijk kan. Dat is toch zeker ook rechtsgeldig! Ik heb daarom nog maar weer een brief geschreven met wat kreten van de besluitvorming van de 1e Kamer en maar afwachten nu.
Het laatste gesprek met de service van de KPN regelde daar een zekere Sander een afspraak met de monteur en wel vandaag de 19e. Ik kon deze dag vrij nemen dus kwam dat goed uit. Ik zit dus heel braaf al vanaf 7 uur te wachten, maar geen monteur. Daar er al zoveel mis is gegaan bij KPN ben ik na 4 uur toch maar gaan bellen. Eerst weer een paar keer mijn verhaal moeten doen waar de monteur blijft die me is afgesproken op deze dag, om vervolgens in de wacht te worden gezet omdat het uitgezocht wordt. Dan krijg ik een andere persoon aan de lijn en die gaat het weer uitzoeken. Na een hele poos krijg ik ineens wéér een andere aan de lijn en steeds zonder de melding doorverbonden te worden! Wat een rare manier! De bewuste laatste Marco zegt dat hij een briefje krijgt toegeschoven dat er wel een aantekening was gemaakt voor een monteur vandaag, maar geen opdracht is doorgegeven! Zou je ze niet! Wat zit daar in hemelsnaam voor personeel bij KPN? Vervolgens hoor ik dat het zeker niet voor 9 januari meer zal gaan. DAN heb ik geen vrij, nu wel. Dat is hun fout, toch niet de mijne! Ik kwam geen stuk verder met die knul die me met niemand wilde (duidelijk niet ‘mocht’ volgens mij) doorverbinden. Ik kreeg alleen een adres waar ik mijn klacht kan deponeren om een excuusbrief te ontvangen. Er zou momenteel ook geen enkele leidinggevende zijn. Geloof ik dat? Nee dus. Allemaal dezelfde functies… haha laat me niet lachen! Wat laf ook van zo’n griet om het zo’n knul door te spelen op een briefje. En oplossen of alternatief? Ho maar dus. Wel krijg ik om de paar dagen een brief met de melding dat ik binnen 2 weken aangesloten moet zijn, anders heb ik geen internet en kan ook niet meer bellen! Daarop was dan ook de afspraak van vandaag gebaseerd! Dus een monteur is dringend gewenst! Dat moment kan iedere dag nu zijn dat alles stopt…
Ik bel vervolgens maar weer opnieuw want je krijgt toch nooit dezelfde daar. Kom ik bij iemand uit die ik amper kan verstaan en me aanbeveelt een betalende monteur te nemen en vervolgens de kosten te declaren bij KPN. En dat zou KPN doen??? Ik heb al spijt dat ik in dit nieuwe ‘geweldige’ contract getrapt ben! Vervolgens verbindt hij me door met de afdelingen afzeggen. Daar wordt me verteld dat ik het contract niet meer ongeldig kan maken omdat de 2 weken nu om zijn (terwijl ik in de veronderstelling ben dat alles goed is geregeld door een zekere Sander) en ik het pakket al binnen heb. Huuuuh? Dus als je het pakket binnen hebt, zit je eraan vast? Dat was toch een foutje dat ze dat binnen 2 dagen hebben gestuurd i.p.v. 5 weken??? Of bewust per ongeluk? Zij mogen wel allerlei fouten maken en lossen het niet op. Ik moest eerst maar met de stroom meegaan en alles laten aansluiten en het dan weer opzeggen, want dat mag toch per maand! Ze bevestigden nogmaals dat Online me niet tot 31 juli mag laten betalen overigens.
Wat een afschuwelijk zootje allemaal, bureaucratisch tot en met en niks klopt er van alle afspraken! Ze hebben niet eens het fatsoen het netjes op te lossen terwijl het toch duidelijk hun fout is! Leuk hoor en dat net met de feestdagen! Alleen omdat die oenen van KPN echt totaal niks goed kunnen regelen! Mijn adrenaline zit hoog en ik ben ontzettend teleurgesteld van deze manier van ‘zaken doen’, vandaar dat ik dit verhaal hier deponeer…
En vooral hele fijne feestdagen aan al het personeel van KPN! Blijf vooral maar snel doorverbinden als klanten met problemen bellen veroorzaakt door KPN zelf, gooi ze in de wacht of hang per ongeluk op, daar schep je pas echt tevreden klanten mee! Reorganisatie is dringend gewenst met beter geschoold personeel die ook afspraken nakomen!

zaterdag 6 december 2008

‘FF’ bellen naar de KPN

Maandag een week geleden belde er een aardige mevrouw van KPN die warempel wist waarover ze sprak en niet alles hoefde te vragen zoals wel vaak/altijd het geval is met call centra. Of ik een goedkoper abonnement wilde en dan geheel over wilde gaan bij KPN, zowel bellen als internet. Dat leek me wel wat en voor iets meer en toch iets minder dan wat ik nu betaal nog sneller en gratis bellen ook. Oké ik zat al een tijdje op zo’n telefoontje te wachten. Echt waar ;-)
Nu ben ik alleen nog maar bij HCC geweest en daarna overgestapt naar Wanadoo, wat weer Orange werd en tegenwoordig Online wordt genoemd. Bij iedere verandering ging het m.i. achteruit en vooral met de ‘spam’ liep mijn Outlook iedere week behoorlijk vol met wel 1000 overbodige aangeboden artikelen van verlengende ledematen tot blauwe pilletjes, van Amerikaanse(!) hypotheken tot vreemdsoortige medicijnen, aanbiedingen van Russische mails die ik niet eens kan lezen wat ze aanbieden, kortom geen interesse voor dit alles. Na het zoveelste ‘woord’ (uitgezonderd de Russische…) te hebben opgegeven om die rommelzooi te blokken met een filter, bleef ik de ‘spam’ toch krijgen. Nu open ik alleen nog Outlook om het vervolgens weer regelrecht te dumpen naar de prullenbak. Lezen is er niet meer bij, jammer als er oude bekenden tussen zitten, maar 1000 mails wordt me toch iets te veel van het goede en al helemaal van mijn kostbare vrije tijd. Mijn hotmail en gmail is er zo goed als vrij van zelfs en ook nog eens gratis. Maar ik ga dus over naar de KPN. Het zou 23 januari gaan gebeuren, monteur gratis, nooit weg, dus niet zelf de stekkers verwisselen en dan ontdekken dat ineens de telefoon niet meer werkt. .. ahummm.
Afgelopen woensdag krijg ik niet één, maar liefst 5 contracten aangeboden, allemaal op mijn naam soms mevrouw soms heer, allemaal met een ander wachtwoord, andere gebruikersnaam, ander e-mailnummer. Eeeeuuuhhhh… ik had maar toegezegd voor één en niet voor vijf. Dus met een diepe zucht, papier en pen bij de hand en alle contracten, het nummer van KPN donderdagmiddag proberen te bellen.
Dat valt niet mee! Want al denk je het moet een 1 zijn, blijkt het volgende verhaal met keuzes niet meer te kloppen. Nou dan maar keuze 2 met nieuwe keuzes. Uiteindelijk bij ‘anders’ uitgekomen, maar wat blijkt dan dat er intern niet doorverbonden kan worden in de meeste gevallen. Of is het soms niet ‘wil’ doorverbinden? Waar is de tijd gebleven gewoon direct een telefoniste aan de lijn te krijgen… wat ben ik toch ouderwets nu he ;-) Maar goed. Vol goede moed een paar keer mijn verhaal gedaan en diverse keren erbij gezegd dat het inmiddels al tegen de tien keer aanzit dat ik dat vertel en graag iemand wil spreken die het eindelijk kan uitzoeken. Wordt me nog eens gevraagd of het zakelijk is of privé….grgrgrg… ik dacht dat ik duidelijk mijn verhaal al had verteld… ja privé dus…. ja hoor, kom ik uit bij zakelijk! Zou je ze niet! Nu kon die meneer mijn Nederlands niet verstaan en ik zijn Oosterse klanken… Misschien was het mijn Brabantse ‘g’ wat enige verwarring bracht, maar dat kan het onmogelijk zijn, omdat ik zelf ooit telefoniste bij Philips ben geweest, internationaal telefoniste zelfs en kan dus neem ik aan wel duidelijk articuleren. En in het woord ‘privé’ zit niet eens een zachte ‘g’ ;-)
Maar goed, om verder te gaan met mijn verhaal. Eindelijk na denk ik een kwartier – en dan duren minuten lang- krijg ik een jongeman aan de telefoon die het schijnt te begrijpen en zelfs het een en ander voor me gaat uitzoeken en me niet probeert door te verbinden. Wel word ik een paar keer gedwongen naar wat deuntjes te luisteren die je al snel beginnen te irriteren i.p.v. je ze rustig moeten maken…  Ik noem dat altijd tandartsmuziek. Die werken danig op je zenuwen! De jongeman kon me vertellen dat de KPN inmiddels al wel de andere contracten had laten vervallen, maar mij daarvan niet op de hoogte had gebracht. Hij vond het zelf ook een administratief zootje daar! Hij zocht inderdaad alles goed voor me uit. Kon me zelfs vertellen hoeveel ik in dat kwartier gebeld had en welke afdelingen me allemaal probeerden door te verbinden en welke me er gewoon uitgooiden… Ja de KPN staat voor niets hoor! Ze ‘zien’ alles! Nu was het ook nog zo dat ik deze dag een grote doos met KPN-spul had ontvangen die ik eigenlijk pas in januari zou ontvangen. Dan moest ik weer de KPN bellen om een afspraak te maken voor die gratis monteur. Mijn hemel, weer de KPN bellen? De jongeman vond dat het verschrikkelijk mis was gegaan dat hij dat wel even voor mij zou gaan regelen. Wel lief weer toch.
Als alles goed gaat, en dat weet je immers nooit bij de KPN heb ik nu zelf ondervonden, dan heb ik vrijdag 19 december een andere provider. Ik ben benieuwd… Een ding… ik hoop niet dat ik weer moet bellen voor het een of ander! Als je dus ooit de KPN moet bellen, zet een grote pot koffie of thee bij je, slik van te voren wat valeriaan om helder maar ook de ergerniskantjes wat te vertroebelen, maar trek vooral veel tijd uit! En … vraag naar Sander ;-) Gelukkig dat ze tijdelijk de telefoonkosten voor dat 0900 nummer hebben verlaagd! Het was 0,10, en nu 0,01 per minuut. Ik snap nu ook waarom… :-) Maar mocht ik na 19 december ineens niet meer te traceren zijn op de diverse weblogs, dan ben ik vast aan het proberen de KPN te bellen…

Update: Maar Sander had de afspraak helaas niet vastgelegd, bleek later!

dinsdag 2 december 2008

De PIP-mokken


Vol verwachting klopt mijn hart… ja hoor en nog een beetje harder toen ik de super binnen liep… zijn ze er nog of zijn ze al weg! Yes!!! Hebbes!!! Al moest ik wel achterin de doos graaien voor de nieuwere rode exemplaren. Ik wist dat ze deze week bij de bekende super zouden staan. De vorige keer ging het zo snel dat alles binnen een dag al op was. Gelukkig had de super ze op het eind van de week in het andere gedeelte van het dorp ze toen alle vier. En ook die heb ik met een hele hoop doosjes thee ;-) Nu zijn er zes verschillende mokken in omloop, waarvan twee hele nieuwe. Wat zijn ze toch weer leuk! Ik heb nog een grotere foto om naar te staren en te genieten, tenminste voor de liefhebbers dan … ;-)   Even erop klikken en de foto wordt groter! Ik heb meteen weer een leuke voorraad thee erbij, Rooibos en Pepermunt, mijn favoriete smaakjes (al koop ik die meestal in een natuurwinkel). Zo en nu eerst een mok inwijden. Momenteel zet ik koffie op de ouderwetse manier, want ik heb nog steeds geen tijd gehad om een koffiezetapparaat te kopen. Oeps ik moet er natuurlijk thee uitdrinken nu


;-)