zondag 2 oktober 2011

Weer een dagje ouder

Op zaterdag 1 oktober was het de warmste dag sinds begin 1908. Het voelde aan als een zomerdag in plaats van een nazomerse herfst. Op deze dag ben ik zelfs ook weer een dagje ouder geworden en heb ik zelfs een 6 voor mijn leeftijd gekregen. Raar idee, vind het ook erg moeilijk om ernaar te kijken, het ziet er al zo oud uit! Zal wel even wennen zijn omdat getal me eigen te maken. Van binnen voelt het zo helemaal niet, maar dat vond ik ook met de 3, 4 en 5 ervoor. Vreselijk en ik heb me er gewoon bij neer te leggen, want we gaan ten slotte niet terug in de tijd en dat is maar goed ook. Ik weet heel wat meer dan tien jaar terug bijvoorbeeld en tien weer daarvoor. Je kennis en kunde blijft maar groeien. Ik werk nu ook alweer 42 jaar en moet nog 5 jaar. Gelukkig heb ik een leuke (bijna) fulltime baan, maar moe ben ik 's avonds altijd wel.
Toen ik kind was, was het echter ook altijd zonnig weer geweest, want zover ik weet heb ik al mijn kinderfeestjes buiten gevierd. Pas later waren er veel echte herfstdagen geweest. Gisteren was dus meteen ook een beetje nostalgisch wat weer betreft voor mij.

Ik ben met mijn dochter de hele zaterdag naar Antwerpen geweest. Heerlijk bijgepraat over alles wat ons boeit. Wat doet zo'n dagje weg je toch goed! De trein zat behoorlijk vol en dus meer mensen hadden dit plan opgevat om daar te zijn. Het was heerlijk weer buiten en ik had niet eens een jas meegenomen. Het was na verloop zo warm dat even rondlopen in de kelder van de Feestzaal bij DellHaize zelfs een heerlijke afkoeling was. Ook een muntthee drinken op een terrasje deed goed.

Ik ben weer voorzien van een stapeltje Franse en Italiaanse handwerktijdschriften die ze in België verkopen en niet in Nederland, dus mijn dag kon al helemaal niet meer stuk! Dat was echt weer genieten met doorbladeren! Een hele wand bij IMS (op de Meir in de kelder) met handwerkbladen! Teveel om allemaal te kopen, dus ook nog moeilijk om een keuze te maken om het aantal te beperken. Het leukste dit keer vind ik een pakketje met twee bladen en met name met een boekje erbij. In dat boekje staan 120 borduursteken. Nu heb ik al diverse boeken daarover, maar hier vond ik steken die ik nog niet eerder was tegengekomen. Ik ben al een hele poos van plan om alle steken eens te gaan uitwerken op stof en juist aparte steken of variaties daarvan zijn dan extra zeker leuk om tegen te komen. Het is maar een heel simpel boekje met alleen tekeningen, maar duidelijk genoeg om te spelen met ideeën.

9 opmerkingen:

  1. Ha, jij ook weer boven water. Ons kringetje groeit weer, gezellig! Eerlijk gezegd heb ik het reuze naar mijn zin bij blogspot

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog van harte gefeliciteerd. Leeftijd maakt niet uit. Het is wat je doet en hoe je je voelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog van harte gefeliciteerd, en wat fijn dat je er zo een heerlijk dagje van hebt gemaakt
    Geniet van je tijdschriften en we zullen zeker gauw mooie dingen zien verschijnen
    Fijne dag groetjes Joke
    Ps ik heb nu 54 nieuwe sites gevonden

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hej Marianne, fijn om je ook weer te zien. Van harte gefeliciteerd nog. Je hebt er een leuke dag van gemaakt met je dochter. Schreef jij ooit eens over pizza in de trein vanaf Antwerpen?
    Veel plezier met je nieuwe aanwinsten.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nog van harte Marianne. Bij mij staat er achter die 6 al weer een 3 en over twee maanden een 4. Blehhhhh...Maar het is niet anders. Je hebt een gezellige dag gehad met je dochter. Gezellig bijgepraat.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nog een dikke proficiat met je verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Alsnog van harte gefeliciteerd Marianne!
    Ik heb je weer gevonden...;-)
    Wat een gezellig moeder/dochter dagje had jij...heerlijk genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Marianne, ik ben hier via je consuminderblog beland. Alsnog van harte gefeliciteerd met je 'zesje' Sinds juli dit jaar staat er bij mij ook een 6 vooraan. Ik vond het een veel groter verschil dan van de 4 naar de 5 :) Maar elke medaille heeft 2 kanten, dus we kijken gewoon naar de leuke kant. Ik ga je 'gezondheidsverhalen nog eens beter doorlezen.. Heb zelf kortgeleden ook actie ondernomen... (zou het de leeftijd zijn?)
    Groetjes,
    Rian

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dág *Marianne* met de sterretjes rond je naam.
    Dank voor je reactie op mijn nieuwe weblog, zo vertrouwd al die namen van voorheen weer terug te zien, dat doet me echt goed.
    Ook al is het alweer even geleden, ik feliciteer je van harte met je verjaardag, het alternatief voor steeds weer jarig zijn is zoveel beroerder, wees er maar blij mee. Dat geetal heeft niets te maken met wie je bent.
    Maar waar ik ook héél blij mee ben is met je gouden tip om de woordverificatie uit te zetten en nu hoop ik maar dat ik het goed gedaan heb. Ik heb al je aanwijzingen opgevolgden hoop niemand meer dwars te zitten met dat vreselijke codegedoe. Wat goed dat je dat hebt onthouden van Wilam en mij. Groetjes van Corrie

    BeantwoordenVerwijderen